6.1.2020

QAlead

Equipping Institutional Leaders to Maximise Gains from Quality Assurance

36 měsíců

Září 2019 – srpen 2022

Rozpočet : 327 514 EUR

7 partnerů

Žadatel: INSTITUTE OF TOURISM STUDIES Malta

Partneři:

  1. SKUPNOST VISJIH STROKOVNIH SOL REPUBLIKE SLOVENIJE – Slovinsko
  2. SDRUZENI PROFESNIHO TERCIARNIHO VZDELAVANI –Česká republika
  3. MINISTERIO DA EDUCACAO E CIENCIA -Portugal
  4. ASSOCIATION EUROPEENNE D’INSTITUTIONS DE L’ENSEIGNEMENT SUPERIEUR (EURASHE) – Belgie
  5. KNOWLEDGE INNOVATION CENTRE (MALTA) LTD – Malta
  6. INSTITUT JOZEF STEFAN – Slovinsko

 

Plánované výstupy:

Záměrem projektu je:

Evropský průzkum 70 vysokých škol s cílem určit:

– jak institucionální vůdci využívají Systém zajišťovaní kvality – Quality Assurence (QA) k informování při rozhodování;

– vnímání vůči QA i aktérům QA (jako jsou regulátorní organizace);

– problémy se současnými metodikami Systému zajišťovaní kvality;

– překážky účinné a efektivní implementace Systému zajišťovaní í kvality v institucích

 

 

Příručka kvality pro vedoucí instituce v oblasti vysokoškolského vzdělávání a profesního terciárního vzdělávání se zaměřením na

specifické dovednosti zajišťovaní kvality, včetně toho, jak:

 

(1) identifikovat institucionálni misi a definovat sdílenou vizi kvality v rámci instituce;

(2) identifikovat organizační kulturu – hodnoty – instituce;

(3) používat zásady kvality a organizační kulturu jako základ pro stanovení politiky kvality;

(4) rozdělit prohlášení o politice kvality do konkrétních cílů s termíny a naplánovat činnosti

a související odpovědnosti a zdroje potřebné k jejich dosažení;

5) stanovit ukazatele a  jejich použití ke sledování a měření plnění těchto cílů;

a

(6) provádět vylepšení na základě výsledků monitorovacích a měřicích činností.

 

Online vzdělávací kurz pro vedoucí institucí, který zahrnuje:

  1. základní principy QA
  2. odpovědnosti vrcholového managementu v oblasti systému hodnocení kvality
  3. techniky pro systém zajištění kvality shora dolů (identifikace poslání, vize a vnitřní kultury (přesvědčení a hodnoty) instituce a převést ji do strategie,
  4. stanovení cílů a monitorovacích ukazatelů pro měření kvality
  5. techniky pro systém hodnocení kvality zdola nahoru (kai-zen a management nápadů)
  6. QA lidských zdrojů, pobídek a odrazujících faktorů
  7. monitorování procesů pomocí metrik
  8. použití více zdrojů dat pro QA kurzu
  9. řízení QA v organizacích třetích stran, zejména v souvislosti s pracovním vzděláváním
  10. identifikace, řízení a sledování problémů;
  11. identifikace oblastí pro akci
  12. přijetí opatření ke zlepšení kvality
  13. interakce s externími agenturami pro kontrolu a zajišťování kvality
  14. informování zúčastněných stran o pokroku v oblasti kvality.

 

Další pokročilé intenzivní individuální školení pro vedoucí představitele institucí zahrnující:

  • propojení mise s vizí a strategií prostřednictvím cílů a výročních zpráv
  • používání technik správy problémů pro komplexní plánování a hodnocení kurzu
  • vytvoření systému Kaizen pro postupné zlepšování kvality na místní úrovni

 

Nakonec projekt vytvoří soubor modelových strategických rámců, které budou stanoveny tímto způsobem a které umožní institucionálním vůdcům formulovat politický text na základě standardizovaného souboru dotazy / prohlášení.

To umožní institucím rychle zavádět a / nebo posilovat strategie,

na základě osvědčených postupů v této oblasti a začlenit je do sebehodnocení a zlepšení cykly.