Na konci září se ve slovinském Bledu konalo první setkání nového projektu SAT, ve kterém je SPTV partnerem a který byl podpořen Slovinskou agenturou s v rámci programu ERASMUS+, Klíčová akce 2 (KA2) – Spolupráce na inovacích a výměna osvědčených postupů.
Setkání se konalo v hotelu Astoria ve výstavním slovinském městě Bled, který patří jedné ze členských škol našeho slovinského partnera a hlavního koordinátora projektu Skupnost VSŠ – Slovenské asociace vyšších odborných škol (které jsou ve Slovinsku vedené v rámci terciárního vzdělávání).
Setkání se neslo v čistě pracovním duchu, nastavovaly se jednotlivé aspekty projektu, harmonogramy, či se upřesňovali konkrétně jednotlivé kroky a odpovědnost za ně napříč partnery. Projekt přináší, mimo jiné, velmi praktický nástroj pro monitoring a rozvoj stáží v rámci studia – elektronický monitorovací systém a následně mobilní aplikaci pro monitoring jednotlivých kroků v rámci již probíhající stáže – a to ze strany studenta, školy i samotného podniku, který stáž poskytuje.
Projekt za SPTV reprezentovali jeho koordinátor v rámci ČR Mgr. Ondřej Chrást, a ředitelka SPTV PhDr. Iva Voldánová, MBA.
Podrobné cíle projektu a aktuality z jeho průběhu popisujeme zde – http://www.ssvs.cz/index.php/sat/
Popis projektu a jeho cíle:
Smart Electronic System for Tracking Apprenticeships (SmartApprenticeTrack system)
Projekt se zabývá zdokonalováním kvality výuky založené na osobní zkušenosti studenta – stáži. Vysoká kvalita stáží je nezbytná pro profesní terciární vzdělávání (PTV), které ze své podstaty nabízí intenzivní integraci výuky se světem práce ve všech aspektech. Projekt se pohybuje v úrovních 5-8 evropského zastřešujícího kvalifikačního rámce (EQF 5-8). Jeho úkolem je diverzifikovat vzdělávací příležitosti, zvýšit zaměstnavatelnost a stimulovat inovace ve prospěch studentů i celé společnosti.
Efektivní partnerství a strategické aliance mezi zaměstnavateli a vzdělávacími institucemi jsou klíčovými prvky úspěšných vzdělávacích programů škol. Projekt vytváří sadu nástrojů s cílem posílit a zefektivnit proces stáží mezi zaměstnavateli a vzdělávacími institucemi.
Projekt se konkrétně zaměřuje na následující úkoly a cíle:
- Jak co nejlépe organizovat a monitorovat studentské stáže u zaměstnavatele. Co nejjednoduššími, ale zároveň vysoce efektivními nástroji.
- Jak co nejlépe zajistit maximální výhody plynoucí z těchto stáží pro všechny zainteresované strany (škola, zaměstnavatel, student).
- Jak zajistit kvalitu a relevanci studentských znalostí a dovedností a lepší používání IT technologií.
- Jak zajistit implementaci nejnovějších poznatků v oblasti řízení kvality stáží.
Výstupy projektu:
Výstup 1:
Vypracovat konceptuální metodologický rámec pro organizaci a monitoring stáží skutečně do hloubky a podpořit lepší porozumění všech zainteresovaných stran s „Evropskou chartou kvality stáží a učňovské přípravy“ (European Quality Charter on Internships and Apprenticeships), která byla vypracovaná mládežnickými organizacemi pod záštitou Evropského fóra mládeže – v souladu a s ohledem na národní specifika.
Výstup 2:
Vývoj a testování elektronického systému pro monitoring/sledování stáží – SmartApprenticeTrack (český název v přípravě)
- Vývoj samotného elektronického systému pro monitoring/sledování stáží
- Vývoj mobilní aplikace pro tento elektronický systém
Výstup 3:
Školení koncových uživatelů elektronického systému (školy, firmy)
- Návod pro koncové uživatele elektronického systému
- Samotné školení pro různé skupiny koncových uživatelů
Další informace a podrobnosti k průběhu projektu budou následovat vždy na těchto stránkách ve speciální sekci k projektu.
Koordinace projektu v ČR:
Sdružení profesního terciárního vzdělávání z. s.
Mgr. Ondřej Chrást – ondrej.chrast@ssvs.cz
PhDr. Iva Voldánová MBA – iva.voldanova@ssvs.cz